Datuk Timo Kipda Wakili DMDI Riau Diacara Rumah Terbuka TYT Tun Seri Setia Ali Rustam

MELAKA (Surya24.com) - Ketua DMDI (Dunia Melayu Dunia Islam) Kota Dumai sekaligus Wakil Ketua DMDI Provinsi Riau, Datuk Timo Kipda berkesempatan menghadiri acara rumah terbuka Tuan Yang Terutama (TYT) Tun Seri Setia (Dr.) Hj. Mohd Ali Bin Mohd Rustam, Yang di-Pertua Negeri Melaka merangkap Presiden DMDI, Sabtu (29/4/2023) di Gedung MITC Melaka. 

Kehadiran Datuk Timo Kipda sekaligus mewakili Ketua DMDI Provinsi Riau, Datuk Masrul Kasmi pada acara rumah terbuka Tun Seri Setia (DR) Muhamnad Ali Rustam Bin Muhammad Rustam. 

Datuk Timo Kipda menghadiri majelis Tahunan rumah terbuka Idul Fitri yang setiap tahunnya dilaksanakan oleh Yang Diertua Negeri Melaka ini. 

TYT Dipertua Negeri Melaka, Tun Seri Utama juga turut didampingi Yang Amat Berbahagia Datuk Seri Abdul Rauf Bin Yusoh, Ketua Menteri Melaka. 

Acara Rumah Terbuka di selenggarakan di Gedung MITC Bandar Melaka dan dihadiri puluhan ribu masyarakat yang berdatangan dari penjuru Negeri Melaka. 

TYT Tun Seri Setia (DR) Hj.Mohd Ali Bin Mohd Rustam menyambut hangat kedatangan Datuk Timo Kipda yang didampingi Datuk H.Yan Faisal di Bidang IT DMDI Riau. 

Jamuan makan khas masakan Negeri Melaka dan hiburan pentas seni Idul Fitri 1444 H menambah semarak acara rumah terbuka tersebut. 

" Pertama saya mempaikan salam Ketua DMDI Riau, Datuk Masrul Kasmi dan pengurus lainnya, tadi sempat juga membahas hajwal pelantikan pengurus DMDI Riau yang baru, termasuk ada beberapa program agenda seiiring pelantikan tersebut, " ucap Datuk Timo Kipda. 

Menurutnya, Presiden DMDI, Tun akan hadir dan melantik nantinya di Pekanbaru, " Alhamdulillah, jadwal ok, tinggal pelaksanaannya, " ujar Datuk Timo Kipda. (Hy)